Hemma

Hej hej. Nu är jag hemma igen från Elida.

Allt var roligt, roligare, roligast!!!!!

Varje kväll berättade en i besättningen sin historia om varför de trodde på gud. Men den som drog med mig mest var maskinmannen och Amerikanaren Colins historia, den var ungefär såhär:

"Jag levde ett ganska normalt liv, tills jag var 11. Då började jag hänga med ett gäng som kallades `Skinnheads´, de höll på med droger och alkohol. Så jag började också med droger och alkohol.
Tillslut började jag tillochmed sälja droger, och jag hade så mycket skulder att jag var tvungen att stjäla från min familj, och då var de inte så glada på mig.
Så en dag sa jag till min kompis;
`Jag måste härifrån, jag stannar där jag hamnar´ och jag hamnade i Sverige på båten Elida.
Jag såg hur människorna på båten bad till gud och att det var så äkta.
Jag hade tänkt stanna på båten, men jag fick lite problem med ryggen och jag var tvungen att åka tillbaka till USA. Och mina drogproblem började igen och det var värre än förrut.
Det gick så långt att jag var nära att dö en gång, men min syster hittade mig och hon hjälpte mig hela natten med andningen och allting.
En dag sa hon att vi var tvungna att prata.
Hon sa `Du har två val, antingen så går du ut genom den dörren och är inte längre en del av denhär familjen längre eller så kan du stanna och bli drog-och alkoholfri´.
Jag gjorde mitt bästa och eftersom det gör ont i hela kroppen när man blir drogfri sökte jag tröst i en bok som jag fick av min syster. Och på första sidan stod det en vers som ändrade hela mitt liv, det stod nåt i stil med: `Gud älskar dig vad du än gör, för valet är ditt´. Och det var då jag tänkte, jag måste göra  dethär!!!!
För poängen med det här är: är du troende så älskar gud dig oavsett vad du gör!!!"

När han berättade sin historia så satt man bara och lyssnade, med hakorna nere och förvånde miner!!!!!
Jag tycker vi ska ha en teoretisk aplåd för:



Men vi gjorde annat än att lyssna på historier, men vi gjorde så mycket att  man inte kan skriva det.
För allt var så himla kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!!!!!!!!!!!!!!!



Lite facebook inlägg!!



www.elida.se











Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver så fint och ni verkar ha haft kanonkul! <3

2010-09-08 @ 21:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0