Dikt!

Välkommen Carl Hannes till världen!

 

Det började på farsdag med ett kort som sa att Ulrika var gravid,
Raimo satt och läste med Gun där bredvid.


Gun sa: ”Men herregud!”
och jag blev så glad att jag inte fick fram ett ljud.


I många dagar fick vi vänta,
efter barnet fick alla längta.


Efter 9 månader fick vi veta,
att det inte var Vendela barnet skulle heta.


För Hannes blev barnets namn,
han vandrar nu från famn till famn.


Ditt ena ursprung har du på mammas sida i skåne-landet,
men även till Finland, på pappas sida finns ju bandet.


Du kommer vara tv-spels mästare innan du är ett,
att fixa datorer kommer även det, för dig att bli lätt.


Mammas lilla groda kommer du nog alltid att få heta,
även när du blir tonåring och efter flickvän börjar leta.


Du är så söt, man vill bara ha mera!
Kanske, Johan och Ulrika, det kommer flera?


Hannes, vår lille prins,
du är den sötaste som finns.


Välkommen Carl Hannes till världen





Det var dikten till min SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTA Kusin!!!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den är så fin och du är så duktig gumman! Jag älskar dig! <3

2010-08-22 @ 11:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0